Stroe

Team Up and Down

John Deere 4455

 

Nieuwspagina

 

 

24 mei 2014

 

 

Stroe

 

Nu weten we ook waarom het Mega Pull Stroe heet. Op 2 banen kwamen er 12 klassen voor de sleepwagen waarvan er 8 in de Grand National en 4 in de Farmstock (ongeveer 150 tractoren over de hele dag). Onder de zon en met veel publiek langs de baan lieten de rijders een mooie strijd zien, de baan condities waren niet voor elke klasse perfect en er gingen ook veel teams met grote schade’s terug naar hun werkplaats.

 

Net na de middag werden de tractoren geladen op de door Duntep Mobiele Bungalows beschikbaar gestelde vrachtwagen.

Samen met team Van Stappust werd de rit richting Stroe ingezet.

Daar aangekomen keken we onze ogen uit wat voor mooie machines en vervoersmiddelen er stonden om het publiek er een dag te vermaken.

 

Dat elke verandering geen verbetering is weten wij ook wel maar veel slechter kan het ook bijna niet er werd net na Staphorst besloten om toch maar weer wat te veranderen. Na meters die in Staphorst werden afgelegd kwamen we tot de conclusie dat onze uitlaat temperatuur aan de veel te lage kant was, daarop werd besloten om onze brandstofpomp anders af te stellen. We hopen dat we nu een goede stap in de richting hebben gezet om betere resultaten te gaan halen maar het blijft afwachten.

 

De klasse begon met de proeftrek voor de Black Magic met een afstand 100,09 meter besloten zij hun proeftrek over te doen wat later bleek dat dat geen goede beslissing is geweest. Van Stappust liet zien dat het wel kon en haalde de Full Pull.

 

De baan had tot de 90 meter goed grip tussen de 90 en 100 meter zat er een zwakke plek in de baan dus de tractoren moesten de snelheid erin zien te krijgen, de zwakke plek kon nog wel een belangrijke rol gaan spelen voor sommige tractoren.

 

Red Impact wist zich ook door de zwakke plek te rijden en kwam ook tot een Full Pull. Peeters bleef steken in de zwakke plek en kwam tot 98,05 meter. Red Devil kwam er ook niet door 97,29 meter. White Shadow kwam tot 95,44 meter met een niet al te fijn lopende Case 2094.

 

Black Magic deed de proeftrek over en kwam deze keer tot 89,84 meter met een niet fris lopende John Deere. Maximum Massey kwam niet goed op druk en haalde de 62,49 meter. Bruggeman had zijn problemen met de brandstofpomp onder controle en kwam bijna door de zwakke plek 99,30 meter wat later goed bleek voor de vierde plaats. The Mystery kwam tot 107,59 meter en hiermee ook in de finale. Secret of the Valley wist zich ook niet door het gat te boren en kwam tot 96,74 meter.

 

Blue Thunder trok aardig naar links en kon niet voorkomen dat hun Ford 8970 over de witte kalklijn ging, diskwalificatie dus. Simply Green stond in het zelfde spoor als de Blue Thunder en ook hun John Deere ging buiten de baan en kwam bijna op zijn kant en dwars op de baan tot stilstand ook voor hun diskwalificatie. Wild Pirate kwam ook in het gat tot stilstand en met 96,38 meter deden ze het zo slecht nog niet.

 

Wij waren aan de beurt en zoals de laatste wedstrijden ging het ook deze keer weer niet goed 30,36 meter is niet om over naar huis te schrijven daarom stop ik er nu ook mee.

 

De finale ging tussen 3 verschillende merken tractoren als eerste stond de John Deere 4320 van Van Stappust voor de sleepwagen en kwam deze keer niet door de zwakke plek heen 99,34 meter, podium was hij zeker van maar welke trede nog niet. Red Impact kwam voorbij de Van Stappust met een afstand van 101,03 meter werd deze fraaie Inter 1086 eerste. The Mystery kwam niet goed op toeren en werd met zijn Valtra S260 derde met een afstand van 61,12 meter.

 

Voor Hemelvaartsdag staat Wogmeer op het programma omdat het zo geen zin heeft om erheen te gaan hebben we besloten om terug te gaan naar een oude afstelling die in het verleden wel gewerkt heeft,maar zoals ik zou zeggen in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

Alles komt ooit goed alleen is het de vraag wanneer.

 

Tot de volgende ronde na Wogmeer en de zaterdag erna in Erichem.

 

© Copyright Team Up and Down