IJsselhallen Zwolle

Team Up and Down

John Deere 4455

 

Nieuwspagina

 

IJsselhallen Zwolle

 

 

Na de laatste wedstrijd van vorig jaar kregen we te horen dat de organisatie van Zwolle plannen had om een Farmstock wedstrijd op de vrijdagavond te organiseren. We konden ons opgeven en dat hadden we dan ook gedaan, we wisten nog niet of we mee mochten doen maar als dat wel het geval was moest de 4455 er wel klaar voor staan dus we hadden een zeer korte winterstop.

 

2 weken voor de kerstdagen kregen we te horen dat we op de startlijsten stonden dus nu moest alles op alles gezet worden om de tractor wel klaar te hebben.

Eerst hadden we nog de plannen om er een nieuwe grotere intercooler voor te hangen dus werd er een beroep gedaan op Konvi bv om deze voor ons te laseren wat ons veel tijd en slijpschijven bespaarde. Helaas moesten we 2 weken voor Zwolle besluiten de 4455 weer op te bouwen zoals de laatste wedstrijd van vorig jaar want de nieuwe intercooler was meer werk dan verwacht (Konvi bv bedankt voor jullie inzet).

 

Omdat het om een indoorwedstrijd ging moest er ook een indooruitlaat op, deze PUPPE had heel wat voeten in aarde want hij was zeer dof en we wilden wel netjes voor de dag komen, Roelof en Hessel zijn bijna een hele week elke avond aan het polijsten geweest om hem weer glimmend te krijgen en om aan Roelof zijn woorden vast te houden beter goed gepupt dan goed getrokken.

 

We hadden de tractor mooi op tijd klaar en er werd mooi op tijd geladen op Duntep truck we moesten Gerrit Bisschop met zijn Steel to Steal ook meenemen want na een jaar van afwezigheid had hij zijn Farmall 806 ook weer opgegeven voor de competitie. Omdat de buiten temperatuur aardig kouder was dan dat we anders gewoon zijn hadden we aardgaskachels onder de 4455 gelegd om deze op temperatuur te brengen want hij vond het niet echt lekker zo in de koude (slecht starten).

 

Onze klasse stond als laatste gepland nadat we eerst naar de andere klassen gekeken hadden moest het er toch maar een keer van komen (hadden weinig zin omdat het buiten verrekte koud was) met een sleeptractor moesten we over de weegbrug omdat we binnen niet mochten starten, daar was alles goed dus op naar buiten om de machine te starten dit is een zeer mooi schouwspel omdat daar alle tractoren van onze klasse stonden om hun machines warm te draaien.

 

White Shadow mocht de spits afbijten en deze Case 2094 stond op nieuw breder schoeisel maar door koppelingsproblemen kwamen zij niet verder dan 45,70 meter gelukkig voor Gerard Sikes en zijn team hadden ze proeftrek en konden ze later nog een keer aanhaken. The Mystery zou de volgende starter zijn maar tijdens het proefdraaien bij hun werkplaats liep hun Valtra ernstige motorschade op.

 

Na veel gejuich vanaf de tribune waar veel dorpsgenoten zaten kwam de 4455 met Arjan op de bok de ijsselhallen arena binnen waren wij dan de eersten die een officiële afstand mochten neerzetten, eenmaal voor de wagen waren er toch wel enkele teamleden zenuwachtig zou alles kloppen waren we echt niets vergeten nee gelukkig niet want anders waren we mooi te laat, het optoeren ging goed de 4455 kwam op druk begon te rollen en ging er mooi inhangen en zette de sleepwagen neer op 85,58 meter. De wedstrijdleider besloot om de sleepwagen zwaarder af te stellen omdat er nog wel wat giganten voor de wagen kwamen dus wij mochten nog een keer aanhaken wat we maar al te graag deden.

 

Steel to Steal was de volgende die mocht proberen om de sleepwagen over de 90 meter lijn te krijgen helaas voor Gerrit kwam zijn Farmall niet verder dan 53,38 meter maar ook hij had geluk en mocht weer terug komen. White Stallion 2 een New Holland 8970 zette de wagen op 88,28 meter wat net te weinig was voor een plek in de finale omdat alleen de 4 verste afstanden of alle Full Pulls finale mochten rijden. Bruggeman kwam met hun nieuwe look voor de wagen deze grijze John Deere 7830 kwam wel over de Full Pull lijn dus de eerste finalist was een feit. Red Devil kwam niet verder dan 80,63 meter en werd met deze afstand 7e. White Shadow mocht zijn proeftrek overdoen en ze hadden er zin in na de problemen waar nu niets van te merken was zetten zij de 2e Full Pull neer.

Peeters met zijn Inter 1066 kwam ver maar was het wel ver genoeg, nee helaas stopte de sleepwagen op 88,69 meter.

 

Nu mochten wij de proeftrek overdoen maar met een zwaardere sleepwagen kwamen we jammer genoeg niet in aanmerking voor de finale met een afstand van 78,98 meter werd er met opgeheven hoofd de arena verlaten (gelukkig hadden we wel de mooiste PUPPE) een super ervaring en zeker voor herhaling vatbaar.

 

Steel to Steal ging het nog maar eens proberen maar Gerrit kreeg zijn machine niet op toeren en ging voor de sleepwagen weg zonder een afstand.

Red Impact zette de sleepwagen met speels gemak aan de andere kant van de baan dus deze Inter 1086 kwam ook terug in de finale. Simply Green ging ook met gemak over de Full Pull lijn heen maar aan het eind leek hun John Deere ook problemen met de koppeling te hebben maar ze kwamen wel terug in de finale.

 

Bruggeman mocht de finale beginnen en kwam tot 81,40 meter wat net niet genoeg was voor het podium. White Shadow kwam 1,12 meter verder en bezette daarmee de 3e plaats. Red Impact leek wel bezeten want hij ging als een raket er werd met floating finish gereden dus zolang mogelijk gas houden en dat deden ze ook 95,18 meter voor hun Inter 1086 was dit genoeg of gaat die groene er nog voorbij klonk er op de tribune.

 

Simply Green kwam voor de wagen en juist op dat moment ging de rookafzuiging kapot (zekering eruit zei men) na veel overleg werd er besloten om toch te rijden omdat het toch de laatste tractor was,alles van de rookafzuiging moest wel blijven zitten om zo min mogelijk rook in de hal te krijgen Simply ging van start en kwam meer dan 6 meter te kort op de verste afstand iets wat bij hun team toch wel vragen opleverde was dit nu wel een eerlijke finale desalniettemin was het een prachtige strijd en we hopen nu de volgende indoorwedstrijd ook mee te mogen doen en dat is op 7 maart in Ahoy te Rotterdam.

 

 

 

© Copyright Team Up and Down