Erichem

Team Up and Down

John Deere 4455

 

Nieuwspagina

 

31 mei 2014

 

Erichem

 

Voor vandaag stond Erichem op de kalender een mooie wedstrijd op de Betuwe.

Team Van Stappust verzorgde het vervoer voor vandaag, hun sponsor Dulasta bv stelde hun vrachtwagen beschikbaar.

 

Samen met Van Stappust, Green Bullit en Up and Down allemaal John Deere’s werd er ’s morgens al geladen want alle tractoren moesten een technische keuring ondergaan. Op het terrein aangekomen was de keurmeester al bezig om onze 4455 te keuren Gerard was eerder met de vrachtwagen op het terrein aanwezig (wij te laat vertrokken met de auto). Op alle punten werd onze machine goed bevonden en kregen we een sticker dat hij goedgekeurd was.

 

Dat het wel een poosje kon duren voordat wij aan de beurt waren wisten we van tevoren al maar nu konden we mooi aan de baan kijken wat de andere tractoren in de andere klassen deden.

 

De Maximum Massey had de proeftrek in onze klasse en de dikke V8 van de familie Bouwmans kwam tot 103,94 meter. Wedstrijdleider Bert de With besloot om de sleepwagen zwaarder af te stellen zodoende kon de Maximum Massey hun proeftrek overdoen.

 

Simply Green had de tweede proeftrek en zij kwamen tot 108,54 meter en besloten de afstelling zo te laten staan. Peeters was de volgende en kwam met hun Inter tot 107,81 meter. Secret of the Valley kwam tot 90,80 meter met koppelingsproblemen. Bruggeman wist een knappe run neer te zetten met een afstand van 102,31 meter. Red Impact leek er helemaal geen sleepwagen achter te hebben want hun Inter 1086 kwam tot 109,14 meter wat goed was voor een plaats in de finale.

 

White Shadow kwam met zeer veel koelwater onder de Case 2094 na een paar meter tot stilstand, Gerard Sikes besloot om 6 plaatsen op te schuiven om te kijken wat er mis was onder de motorkap daar bleek een slang gescheurd en zij besloten niet meer terug te komen om eerst te kijken waar het probleem vandaan kwam.

 

Maximum Massey deed hun proeftrek over en kwam deze keer tot 87,03 meter. Van Stappust kwam een eind, 104,65 meter maar of dit genoeg was voor de finale wisten ze nog niet want er kwamen nog wel een paar kanonnen van tractoren. Black Magic komt elke wedstrijd beter in zijn vel en nu kwam de zwarte John Deere tot 92,26 meter.

 

Blue Thunder wist de Van Stappust uit de finale te rijden met een afstand van 106,73 meter. Red Devil kwam tot 100,37 meter goed voor de 8e plaats. De laatste competitierijder was The Mystery als zij niet voorbij de afstand van Blue Thunder kwamen was de finale bekent maar een goed lopende Valtra S260 is bijna niet te stoppen en wisten een afstand van 107,32 meter neer te zetten dus finale samen met Simply Green, Peeters en Red Impact.

 

De bijschrijvers konden alleen nog maar in de finale komen als zij voorbij de afstand van The Mystery wisten te rijden. De 4455 van ons was aan de beurt, na het roer helemaal om te hebben gegooid en te zijn terug gegaan naar een afstelling waarvan we wisten dat het daarmee ooit wel gelopen had (een stapje terug om er hopelijk straks 2 vooruit te maken). Een iets kleinere turbo en een andere brandstofpomp afstelling bracht ons tot 70,21 meter, de run kwam helaas ten einde met een heel apart tikken in de motor en werden we met een nog niet wetende schade afgesleept.

 

De Wild Pirate kwam tot 96,05 meter en de White Stallion Two kwam bij 54,69 meter tot stilstand en ook zij wisten dat er iets niet goed zat onder de kap want deze Ford komt normaal wel in de buurt van de andere afstanden.

 

De finale werd begonnen met Simply Green, hoog op de achterwielen en met de steigerbegrenzers aan de grond kwamen zij tot een afstand van 100,02 meter. Peeters reed naar 94,47 meter wat goed was voor de 4e plaats. Red Impact was helemaal los en kwam ruim voorbij de afstand van Simply Green 109,50 meter wat hun de 1e plaats opleverde. The Mystery kwam tot 96,84 meter goed voor een 3e plaats.

 

Onze volgende wedstrijd is in Achterberg, aankomende vrijdagavond op 6 Juni om 22.00 uur begint hier de 4,5 ton Supersport.

 

We moeten eerst kijken wat voor schade we hebben opgelopen en of dit vrij makkelijk te verhelpen is of dat er elke avond gesleuteld moet worden. Wij hopen dat het allemaal meevalt, ook voor onze vrouwen anders zitten we de hele week in de werkplaats (dames alvast bedankt).

© Copyright Team Up and Down