Erichem

Team Up and Down

John Deere 4455

 

Nieuwspagina

Erichem 16 mei 2015

 

Na de wedstrijd in Wekerom hebben we besloten om onze versnellingsbak aan te passen. Volgens ons en uit gegevens van de datalogger kunnen we nu een stapje harder omdat we nu aan onze max zitten qua versnellingskeuze. Dat er dan gesleuteld moet worden is een feit want de hele versnellingsbak moet dan uit elkaar gehaald worden, om een paar tandwielen te verwisselen.

 

Maandagavond voor de wedstrijd in Erichem alles weer in elkaar gezet en we dachten mooi op tijd klaar te zijn, helaas voor ons was dat niet het geval omdat we de carterpan even onder onze krachtbron weg hadden gehaald om te kijken of alles er nog een beetje fris eruit zag maar dat was niet het geval. Een gebroken nokvolger en een opgevreten nokkenas was wat wij zagen en we wisten nu dat er werk aan de winkel was want vrijwel de hele motor moest nog even uit elkaar. Gelukkig hadden we nog onderdelen in ons leeg rakende magazijn liggen dus we konden direct aan de slag.

 

Donderdagavond laat zat de 4455 weer in elkaar en er kon gestart worden, besloten werd om dit maar op de vrijdag te doen om de buren ook een rustige Hemelvaartavond te gunnen. Vrijdagmiddag werd de 4455 gestart en alles leek goed te zijn afgesteld dus we konden gerust richting Erichem vertrekken samen met Team Van Stappust.

 

Bruggeman had de proeftrek maar de grijze John Deere kwam met een doffe dreun tot stilstand op 22,97 meter waarschijnlijk iets in de aandrijving afgebroken. Wild Pirate kreeg nu de proeftrek en ging als een raket over de Full Pull lijn besloten werd door de wedstrijdleider om de sleepwagen zwaarder af te stellen. Black Magic had de volgende proeftrek met de zwaardere sleepwagen en kwam ergens rond de 100 meter tot stilstand besloten werd om deze trek over te doen door de rijder.

 

White Shadow ging met zijn Case over de Full Pull lijn. The Mystery kwam tot 105,57 meter met hun Valtra S260. Simply Green had helemaal geen moeite met de sleepwagen want gingen met zeer hoge snelheid over de Full Pull lijn.

Voor Maximum Massey was het geen leuke wedstrijd er kon geen afstand genoteerd worden omdat er een spie was gebroken van hun brandstofpomp. Van Stappust kwam tot 102,19 meter met een nieuwe brandstofpomp op zijn John Deere 4320. Wild Pirate deed de proeftrek over en ook nu ging deze John Deere over de Full Pull lijn.

Black Magic kwam deze keer niet op toeren en kwam tot 42,11 meter dus had beter zijn proeftrek kunnen laten staan.

 

De 4455 kwam voor de sleepwagen optoeren ging goed kreeg de turbo op druk en het grotere verzet kreeg hij rond, helaas kwamen een dikke 2 meter tekort voor een Full Pull 107,86 meter. Was dit genoeg voor een plaats bij de beste 4 want die mogen door naar de finale, er kwamen nog enkele kanonnen aan de start dus daar waar we nog niet zeker van.

 

Red Devil kwam er ook niet bovenop en kwam tot 47,04 meter. Red Impact reed ons de finale uit hun Inter 1086 kwam wel over de Full Pull lijn. Peeters wist zich ook de finale in te rijden. Secret of the Valley was de enige bijschrijver in onze klasse en de heren hebben hun John Deere ook goed aan het lopen want ook zij kwamen voorbij de Full Pull.

 

White Shadow mocht de spits afbijten in de finale en kwam tot 107,25 meter. Simply Green ging daar dik overheen met 112,33 meter en werd met deze afstand de winnaar van onze klasse. Wild Pirate kwam tot 97,57 meter en werd daarmee 5e. Red Impact kwam niet aan de afstand van White Shadow en werd 3e met een afstand van 105,40 meter. Peeters werd 4e met 102,66 meter. Secret of the Valley kwam tot 98,75 meter en werd daarmee 5e in de daguitslag.

 

Onze volgende wedstrijd is zaterdag 23 Mei in Stroe.

 

 

 

© Copyright Team Up and Down